Pittsburgh, Ellicot City, Richmond, Durham en Pigeon Forge

22 juni 2016 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Aangezien het al weer even geleden is dat ik een blog heb gemaakt moet ik er nu toch maar weer aan geloven.

Laat ik maar bij de dag van Pittsburgh beginnen.
We waren vroeg opgestaan om naar Pittsburgh te rijden.
De rit heeft even geduurd maar we waren tegen 3 uur in het hotel.
Aangezien ik gek werd van alle tolwegen zijn we met de pendelbus van het hotel even naar het vliegveld geweest om te vragen voor een EZ-Pass.
Van de jongedame achter de balie begrepen dat je €3 per dag huur betaald plus de kosten van de tolweg.
Nou dan maar gewoon steeds betalen.
In Pittsburgh op zoek gegaan naar het Hard Rock Cafe.
Deze redelijk snel gevonden.
Hier een t-shirt voor mezelf en iemand anders gekocht.
Nog naar de Kauffman klok op zoek geweest.
Onderweg naar de klok begon het opeens te hozen.
We hebben maar geschuild in een bushokje tot het wat droger zou worden.
Dit duurde gelukkig niet al te lang.
Na het maken van diverse foto's teruf gegaan naar de auto om weer richting het hotel te rijden en op tijd naar bed te gaan.
De volgende morgen weer vroeg opgestaan en heerlijk ontbeten.
Alles weer in de auto gepropt... ja mam gepropt.
En maar het adres ingetikt van een oud klasgenootje.
De rit zou best wel even duren maar we probeerden om er tussen 3 & 4 uur te zijn.
Dit was ons aardig gelukt.
Ook dit oude klasgenootje (Sandra) had ik al niet meer gezien sinds 1988.
Ook weer 28 jaar nadat we elkaar weer zien net als bij Carla.
We hebben gezellig gekletst en Sandra ging even met haar zoontje samen haar dochter ophalen.
Ach konden we even bijkomen van onze rit.
Nadat ze terug was kennis gemaakt met haar lieve en ondeugende dochter (maar ja zijn we niet allemaal lief en ondeugend geweest).
Na enige tijd kwam ook haar man Dennis thuis.
Ik moest wel even glimlachen... een militair
Even later is Albert samen met Dennis Chinees eten gaan halen... wow dat even duurde wel wat lang toch Sandra???
We aten redelijk laat.
Na het eten werden de kids in bed gestopt en konden we nog even rustig kletsen.
Uiteindelijk zijn we rond middernacht naar bed gegaan.
Albert en ik hadden de wekker op 9 uur staan want we wilden er toch op tijd uit.
Dennis was al naar zijn werk en Sandra was al druk met de kids.
We hebben heerlijk buiten in de zon zitten bakken.... pffff wat was het warm.
Nadat uiteindelijk Dennis klaar was met werken zijn Sandra en ik even gaan shoppen.
Wederom diverse leuke dingen gekocht.
Wat kleding voor mijn neefje en alvast kadootjes voor de verjaardagen van de kids.
Hierna nog even boodschappen gedaan terwijl de mannen de BBQ aan hadden gezet.
We waren een beetje aan de late kant terug en de kids gingen al lekker slapen.
Sandra en ik schoven aan aan tafel.
Na onze buiken vol te hebben gegeten nog lekker na getafeld.
Uiteindelijk gingen we dan maar tegen 1 uur naar bed.
De volgende ochtend (wekker weer op 9 uur) de kadootjes aan de kids gegeven.
Na nog even gekletst te hebben alles in de auto gepropt en nog foto's gemaakt van iedereen samen.
Na het afscheid op weg naar Richmond.
We kwamen langs Washington D.C. en zouden gaan kijken bij het witte huis.
Zouden.... we stonden bijna direct op de snelweg al in de file...
Tegen 9 uur 's avonda kwamen we eindelijk aan in het hotel.
Zo snel mogelijk een appje gestuurd naar Sandra dat we veilig in het hotel waren aangekomen.
We waren even later toch blij dat we onderweg besloten hadden om ergens wat te gaan eten.
Alle winkels en restaurants waren dicht aangezien ze een grote stroomstoring hadden gehad.
Deze avond weinig gedaan en lekker op tijd naar bed gegaan.
Weer vroeg eruit voor een goed en stevig ontbijt.
Weer alles in de auto gedaan en onderweg naar Durham.
Ook hier weinig gedaan.... nou ja... de tassen weer een beetje geordend en tv gekeken.
Een beetje laat gaan slapen want we zouden een rit van circa 5 uur voor de boeg hebben.
Na ongeveer 7 uur rijden kwamen we eindelijk aan in Pigeon Forge.
Op de dag van aankomst maar eerst ergens gaan eten.
Aangezien Pigeon Forge erg toeristisch ia was het overal erg druk.
We hebben heerlijk gegeten bij een restaurant waar buiten live muziek werd gespeeld.
Na het eten nog even de straat ingelopen en nog wat rondgekeken.
Een extreem erg geweldig en gaaf t-shirt voor mijn neefje gekocht... nee Bianca deze heb je nog niet gezien... ik... eehh we willen jullie reactie er graag bij zien.
Toen we ineens opmerkten dat het al 10 uur was geweest terug gelopen naar ons hotel.
Even lekker languit in bad gezeten... ja de badkuipen zijn hier in kindermaatjes dus liggen gaat niet.
Tegen middernacht gaan slapen en de wekker op 8 uur gezet.
Vanmorgen dus lekker ontbeten en ontspannen in de auto gestapt richting Gatlinburg waar een Cooter's place zit.
Hier weer even lekker door gewandeld en diverse dingen gekocht.... en nu voor mezelf.
Nog wat verder gelopen tot er ineena een trolley voor onze neus stopte....
Hè... gratis vervoer dus maar ingestapt.
Na een aantal haltes uitgestapt omdat Albert naar Hollywood Star Cars Movie en TV-Cars museum wilde.
Netjes entree betaald en Albert lekker layen wandelen.
Hier stonden o.a. de auto van James Bond, Ghostbusters, Knightrider, D.O.H. en zelfs de batmobiel.
We begonnen opeens alle 2 wel dorst en trek te krijgen.
Dus maar een (voor ons lijkend) leuk restaurant gegaan en daar heerlijk gegeten.
Na het eten nog wat gewinkeld en uiteindelijk kwamen we aan bij de minigolf.
We hebben eerst een potje glow in de dark bowlen gedaan en daarna een potje buiten.
Hierna terug gelopen naar de auto aangezien er toch wel erg donkere wolken aankwamen.
Gelukkig waren we ook weer snel terug in het hotel.
De spullen op de kamer gezet en weer in de auto gestapt om te eten (was inmiddels als half 8 's avonds).
We hadden in Gatlinburg begrepen dat het Hard Rock Cafe verplaatst was naar Pigeon Forge.
Dus hebben we daar maar lekker gegeten.
Na het eten terug gereden en ben ik maar beginnen aan mijn blog die ik lekker buiten zit te maken bij 24 graden en dat om 11 uur 's avonds.
Zo lekker naar bed en morgen weer op tijd eruit om een plaats op te schuiven.
Sevierville ligt maar 7 mijl bij Pigeon Forge vandaan.
Dus tot de volgende blog

1. Ikke ook:
    22 juni 2016
    Het is inderdaad een heel leuk shirtje wat je voor Lars hebt gekocht.
  2. V. Schneider:
    22 juni 2016
    Ik ben zo benieuwd naar wat foto's, en wat heb jij een heerlijk weer....
  3. Biebs:
    22 juni 2016
    Jajaja en ik mag het niet zien..... Geniet nog eventjes van de laatste dagen!