Ellicot City, Philadelphia en New York

16 juni 2017 - Ellicott City, Verenigde Staten

Het is weer even geleden.... maar hier weer een blog.
De laatste dag bij Sandra weer vroeg wakker en rustig wakker geworden.
Lekker opgefrist en tegen 1 uur in de auto gestapt naar Philadelphia.
En natuurlijk zou ik niet een dochter van mijn moeder zijn om met de tomtom aan verkeerd te rijden... sorry mam.... familiekwaaltje.
Maar uiteindelijk na een tijdje en in de middag aangekomen in ons hotel.
Dit hotel heeft zeker een verbouwing nodig... te smerige badkamera en rondwandelede kakkerlakken.
Hier wel een melding van gemaakt.
Aangezien het al rond etenstijd was even gegeten bij Wendy's.
Later even wezen shoppen bij Dollar General en hier drinken en 2 leuke shirtjes voor mezelf gekocht.
Op tijd naar bed gegaan en de wekker op 8 uur gezet.
De volgende ochtend lekker wakker geworden.
Zo snel mogelijk ons ontbijt naar binnen gewerkt en naar downtown Philly.
Op advies van Sandra bij het Amtrak station geparkeerd en alles gelopen.
Het was erg warm en de zon scheen fel.
Vaak ingesmeerd met zonnebrand.
Als eerste zijn we naar het beeld vam Rocky gelopen...
Albert vond het geweldig en dus ook maar door naar de Rockysteps... de bekende trap uit de film Rocky 3.
Deze opgelopen en even de MBA spelers van een stad bekeken vanaf boven.
Bovenaan de trap stonden de voetafdrukken van Rocky.
Hij heeft iets grotere voeten dan mij... maar dezelfde maat als Albert.
Albert was al de trap afgelopen en ik huppelde even later (terwijl hij me filmde) achter hem aan naar beneden.
Aangezien we toch al wat trek begonnen te krijgen maar even gezocht naar het Hard Rock Cafe.
Deze na een wandeling van 40 minuten gevonden.
Alle 2 lekker gegeten en met een volle buik op zoek naar de Liberty Bell.
Deze was best moeilijk te vinden... want ja... hij stond binnen... en niet zoals wij dachten buiten.
Na een tascontrole en zelf door de poortjes mochten we naar binnen.
Sinds de aanslagen van 9/11 is de beveiliging overal extreem aangescherpt.
Een paar foto's gemaakt bij de Liberty Bell en maar langzamerhand terug richting de auto.
Pfff een wandeling van een uurtje.
'S avonds nog weer even gegeten en op tijd naar bed.
Vroeg opgestaan en na het ontbijt alles in de auto gedaan en het adres van ons hotel in New York ingetoetst op mijn mobiel aangezien ik er toch een USA simkaart in heb zitten.
Na een aantal uurtjes ( had vermijd tolwegen en snelwegen aangetikt) aangekomen in ons hotel.
Snel ingecheckt en alles in de kamet gedumpt.
Nu maar met het busje naar Downtown om al een paar dingen van ons lijstje te kunnen strepen.
We stonden wel even vast in het verkeer maar uiteindelijk waren we er....
Wat een mierenhoop... zo druk... is zelfs Amsterdam niks bij.
Op zoek gegaan naar Madam Tausseud.
Deze zat direct bij de plek waar we uitstapten.
Op vertoon van de NY-pass konden we via de fast lane sneller doorlopen.
Hier veel foto's gemaakt.
Op de foto met o.a. de Obama's, Michael Jackson en Lady Gaga.
Even achter de desk gestaan van de president... zo leuk met mijn nieuwe shirt aan... "I'm not Bossy I'm the Boss".
Albert is ook met veel op de foto gegaan.
Een 4-D filmpje gezien met wind en water... van Marvel.
Na een tijdje liepen we weer buiten en besloten we op zoek te gaan naar het Empire State Building.
Deze na een tijdje gevonden.
Hier naar binnen gegaan en weer door diverse controles.
Het was erg druk en dus duurde het een tijdje (toen we naar binnen gingen was het nog licht buiten) eindelijk met de lift naar boven.
Eerst naar de 80e etage om beschut foto's te kunnen maken.
Hierna met een lift door naar de 86e etage.
Ook Albert is met zijn hoogtevrees meegeweest naar boven en naar buiten waar het inmiddels donker was.
Maar vanwege de wind stond hij zo weer binnen.
Hier veel foto's gemaakt van de overlook van New York.
Wat een lichtjes... zo mooi en zeker aan te raden... op de enorme wachtrij na.
Daarna weer naar beneden... door het souvernierwinkeltje (in de hoop dat je wat koopt) door naar de liften.
Uiteindelijk weer beneden was het donker... en een stuk minder druk.
Maar weer op zoek naar de plek waar we weer op het busje konden stappen terug richting het hotel.
Tegen 23:30 terug in het hotel aangekomen en maar geprobeerd om te gaan slapen.
Dit lukte mij totaal niet en ben rond 2 uur pas in slaap gevallen.
De wekker ging weer om 8 uur.
Eerst ontbeten en daarna de tas gepakt om weer met het busje downtown NY te gaan om meer dingen van ons lijstje te kunnen afstrepen.
Zitten nu even bij de Starbucks voor een koffie en een cappucino.
Zo maar kijken waar de boot gaat die om het eiland met het vrijheidsbeeld heenvaart.
Dus dat lezen jullie pas in de volgende blog.