New York, Boston, Albany

21 juni 2017 - Albany, New York, Verenigde Staten

Hier weer een update van onze belevenissen in de USA.
De laatste dag in New York zo vroeg mogelijk opgestaan en ontbeten.
Rond 9 uur gaan rijden met de tomtom op mijn mobiel om de snelwegen met Tolpoortjes te ontwijken...
Helaas nam ik 1 keer een verkeerde afslag en kwam bij een tolpoort waar we (schrik niet) $15 moesten betalen.
Nou ja... de duurste tolpoort van de hele vakantie.
Maar uiteindelijk na een tijdje kwam Boston in zicht.
Het leek erop dat we er bijna waren...
Alleen had ik geen Brooklyn ingetoetst maar Boston... dus konden we het niet vinden.
Dan maar Carla gebeld... en die vroeg waar we stonden... en die begreep dat we in Boston stonden en niet in Brooklyn.
Dus maar de juiste plaats ingetikt en het zo gevonden.
Peter en Carla stonden ons al op te wachten.
De koffie en chocolade maar gegeven en even een bakkie gedaan... een lekker Hollands bakkie van DE.
Albert kreeg toen te horen dat we er waren gelijk met het event van Sail..
Hoefde ik niet meer mijn mond te houden.
Hierna zijn we met een UBER taxi naar de haven gegaan.
We hebben op het Nederlandse schip Europa gelopen.. zo leuk om een Nederlands schip in de haven van Boston te zien.
Na het schip zijn we nog langs een aantal andere gelopen.
Daarna gingen we lekker eten bij een Japanner.
Na een lekkere maaltijd gingen we weer naar het huis van Carla en Peter.
Nog even een bakkie gedronken en naar de B&B gegaan die Carla voor ons had geregeld.. waarvoor nog dank Carla.. en bedank Betsy nog even extra van ons.
We sliepen heerlijk en zijn met de metro naar Downtown Boston gegaan om daar rond te kijken voor wat we 2 jaar geleden hadden gemist.
Voor Albert naar het Hard Rock Cafe gegaan.
We moesten om 6 uur op een bepaalde plek zijn waar Carla ons zou treffen.
Aangezien ik er nogal van houd om op tijd te komen waren we al rond 17:30 uur op de afgesproken plaats.
Carla was er al en kwam ons al tegenmoet lopen.
Ze bracht ons naar een bootje van ongeveer 15 meter.
Ze stelde ons voor aan de kapitein Jack.
Even later arriveerden ook de andere door Carla uitgenodigde vrienden.
Rond 18 uur gingen we weg met de boot.
We zijn een haventje uitgevaren en vaarden richting de haven van Boston om alle schepen vanaf de waterkant te bekijken... wat was dit GEWELDIG.
Zo leuk om ze van een andere kant te zien in plaats van aan wal te staan toekijken.
We zijn wat langer op het water gebleven en waren uiteindelijk iets na middernacht terug in de B&B.
Carla zouden we niet meer zien dus al afscheid genomen.
We zijn direct gaan slapen en om 8:30 uur opgestaan en rond 9:30 zaten we in de auto onderweg naar Albany in de staat New York.
Het duurde een tijdje... we hebben een langzame route genomen.
We gingen over de Mohawk trail die erg lang is.
Vlak voor ons hotel (moesten nog iets van 15 minuten) kwamen we in een file terecht.
Het duurde even en uiteindelijk kwamen we ruim 45 minuten later aan in het hotel.
Ingecheckt en alles in de kamer gedumpt.
Maar naar Hooters gegaan om te eten.
Lekker gegeten en Albert is met een aantal dames van de bediening op de foto gegaan.
Na het eten teruggelopen naar het hotel om een wasje te draaien.
De was gewassen en gedroogd..
Nou ja... alles ligt en hangt in de hotelkamer om te drogen.
Dus morgenvroeg alles opvouwen en in de koffers doen.
Morgen gaan we weer naar een andere plaats.

Dus tot de volgense blog.

1. V. Schneider:
    21 juni 2017
    Wat zal je mannetje genoten hebben en dat jij eindelijk het mocht vertellen.
  2. Carla:
    21 juni 2017
    Ik heb erg genoten van jullie bezoek! Nog bedankt voor de koffie en chocola! Ben blij dat jullie het boottochtje leuk vonden. Gelukkig regende het alléén bij het aanleggen. Veel plezier nog!