Holland, Mount Pleasant en Detroit

12 juni 2016 - Madison Heights, Michigan, Verenigde Staten

Hallo

Hier weer een blog.

Zal maar verder gaan met waar ik gestopt ben.

Holland Michigan

Vroeg opgestaan en ontbeten.

De tassen weer in de auto gepropt (worden er toch steeds meer naarmate de rondreis vordert).

Na het uitchecken en de weg te vragen naar Nelis' Dutch Village.

Deze keer makkelijk gevonden en maar 1 weg verkeerd gereden.

Na een kort gesprekje met de dame (in Hollandse klederdracht) bij de poort de auto in de schaduw geparkeerd.

Het is hier gemiddeld 34*C.... te warm voor mijn doen.

Onze kaartjes die we bij de ingang hebben gekregen omgeruild voor een bandje om de pols (zeg maar zoiets wat je krijgt in een All inclusive hotel).

Nu maar rond gaan kijken.

Wat we erg leuk vonden waren de straatnaambordjes..... allemaal in het Nederlands.

Hier stond ook weer een draaiorgel en ook hier even bij staan luisteren (krijg dan toch wel een beetje heimwee naar de verhalen van mijn o zo ondeugende opa... mama en Bianca weten wel waarover ik het heb).

Ook hier hingen de vlaggen van alle provencies van Nederland.

We zijn wezen kijken bij een oude school, oud kerkje, klompenmakerij, kaashandel en een pottenbakkerij.

Ook hadden ze hier 3 sjoelbakken staan... ook maar even voor gedaan hoe wij sjoelen.

De bakken hadden ze alleen wel eens mogen behandelenm want de bak was droog en dus gleden de sjoelschijven niet zo goed.

Na flink wat rondgelopen te hebben nog wat gegeten bij een soort van Hollands restaurantje.

Albert koos de burgemeester hamburger en ik nam een krentenbol met kaas en een broodje kroket.

Hier hebben we nog een tijdje staan praten met Lydia die een aantal jaren geleden uit Nederland is vertrokken en in Holland Michigan is gaan wonen en werken.

Zij is ook degene die Charles de zoon van dokter Pol heeft rondgeleid en heeft geprobeerd om hem Nederlands te leren.

Na het eten nog even bij wat andere winkeltjes geweest en daarna in de auto gestapt richting weidman Michigan.

Dit was een mooie rit met een treurige afloop....

We hoopten dokter Pol te treffen maar die was er helaas niet omdat de praktijk al om 12 uur gesloten was.... had ik toch verkeerd gekeken op de site.

Nou ja dan maar doorrijden naar het volgende hotel.

Dit zou ongeveer een half uurtje duren.

Onderweg naar het volgende hotel (Super 8 in Mount Pleasant) nog genoten van de omgeving.

De beelden die je ziet op tv bij the Incredible Dokter Pol kloppen echt... allemaal van die rode schuren en her en der zie je een Amish koets staan.

Aangekomen bij het volgende hotel ingechecked en de spullen naar de kamer gebracht.

Nu eerst ook maar eens op zoek naar een plek om te eten.

We zaten tussen IHOP en Applebees... de laatste had gewonnen.

Na weer heerlijk gegeten te hebben terug gekeerd naar het hotel om uit te buiken voor de tv.

Op tijd naar bed... helaas dat zat er niet in....

we probeerden om 22 uur te gaan slapen maar er zat een groep jongeren die extreem veel herrie maakten.

Toen ik het echt zat was en een enorme hoofdpijn op voelde komen samen met Albert naar beneden gelopen om te klagen bij de receptie.

Naar horen had hij al meerdere klachten over de groep ontvangen en zou ze mede delen dat ze moesten stoppen.

Uiteindelijk ben ik rond 1 uur in slaap gevallen en lag Albert er tegen half 3 pas in vanwege de herrie.

Hij heeft nog gesproken met de man achter de receptie.

De groep jongeren bleef alleen wel herrie maken en op deuren kloppen.

De man was achter de balie weg gekomen en heeft ze een laatste ferme waarschuwing gegeven... STILTE OF JULLIE MOETEN HET HOTEL VERLATEN.

Gelukkig heeft dit gewerkt en kon iedereen weer rustig slapen.

In de ochtend (de wekker ging om 8 uur) naar het ontbijt gegaan en toen zaten ze er bijna allemaal met erg kleine oogjes.... hier genoot ik dus wel weer van.

Aangezien we pas om 12 uur hoefden uit te checken heeft Albert nog even zijn tas opnieuw ingepakt en ben ik lekker languit in de jacuzzi gaan genieten....heerlijk als je spierpijn hebt.

Na alles toch maar weer alles in de auto gepropt en uitgecheked.

Nu onderweg richting Detroit... nou ja Madison Heigts, net buiten Detroit.

Hier kwamen we aan rond 2 uur.

Gelukkig konden we al inchecken en alles in de kamer droppen.

Alles kamers zijn hier begane grond met een parkeerplaats voor de deur... dus kofferbak open en alles zo naar binnen werpen.

Nog even een keer goed ingesmeerd (ben toch wel iets verbrand terwijl ik me toch behoorlijk dik had ingesmeerd).

Op zoek naar de Shopping Mall.... hier een aantal leuke dingen gekocht voor mijn lieve neefje en een andere lieve kleine meid.

Op de terugweg richting hotel gestopt bij een restaurant genaamd Twin Peaks....

Hier heerljijk gegeten en vooral Albert genoot van het uitzicht..... net als de rest van de mannen trouwens.

Na het afrekenen terug naar het hotel en maar even een vest aangetrokken aangezien het toch flink aan het afkoelen is.

Daarna naar voren gelopen om deze blog te tikken.

Hoop dat jullie weer genoten hebben van onze nieuwe avonturen.

Morgen rijden we terug naar Weidman Michigan om hopelijk dokter Pol te ontmoeten en hem de vanuit Nederland meegenomen spullen te geven.

Oh ja Saskia en Carla.... het genoemde kado voor dokter Pol is zonder problemen door de douane gekomen.

Wat ons wel opvalt aan Michigan vergeleken met andere staten die we al bezocht hebben is dat er hier heel erg veel dode dieren langs de weg liggen... we hebben helaas al 2 dode reeen zien liggen maar ook veel platgereden en dikke buidelratten.

Groetjes vanuit het warme...en vooral erg zonnige Madison Heigts, Michigan, USA

van Albert en Tamara

1. Ikke ook:
    13 juni 2016
    Wat was het uitzicht dan bij Twin Peaks?
  2. Daisy van Beek:
    13 juni 2016
    Wow gaaf zeg.. hopelijk krijgen jullie dr pol nog te zien zou vet zijn ben benieuwd hoe dat verhaal afloopt greetz van ons xxx
  3. V. Schneider:
    13 juni 2016
    Hoop voor je dat het nu wel lukt bij dokter Pol te ontmoeten. Maar wel prachtig weer merk ik.....
  4. Saskia:
    Wat goed benieuwd wat Dr Pol ervan gaat vinden ! X