Dag ven vertrek en dag erna

10 juni 2016 - Holland, Michigan, Verenigde Staten

Hallo

Hier begin ik maar weer met een blog van onze rondreis door de USA.

We zijn op donderdag door mijn moeder naar het station gebracht.

We hadden een vroege trein genomen om wat speling over te houden als er een verstoring of treinuitval zou zijn.

Gelukkig hadden we geen oponthoud en waren wel lekker op tijd op Schiphol.

Gelukkig konden we al inchecken en onze koffers dumpen (deze hadden we maar eerst laten sealen).

Door alle controleposten heen ging deze keer ook veel sneller dan de voorgaande jaren.

Eerst maar even op zoek naar KOFFIE!!!!!!!

Hier hadden we echt zin in...... we hadden slecht en heel kort geslapen.

Voor we het doorhadden moesten we al richting de gate om te boarden.

En ja hoor..... we moesten wachten op 2 reizigers die de vlucht ophielden.

1 kwam rederlijk snel nog opdagen.... de 2de had pech... zijn baggage werd van boord gehaald.

We vertrokken richting de Polderbaan.... een taxirit van circa 15 minuten.....

Eindelijk begon onze vakantie dan toch... we vlogen...

Voor mij was het de 2de keer in een toestel van KLM en voor Albert de 1ste keer.

We hadden stoelen gereserveerd met extra beenruimte... lekker ruim (tot die muts voor me de stoel zonder te vragen naar achteren knikkerde... grrrr).

Dat heeft ze geweten ook... hihihi.

Bij aankomst in Chicago was het regenachtig en frisjes, 16 graden en bewolkt met hier en daar een bui... nou ja... daar waar ik ben is de bui.

De auto maar opgehaald bij Alamo... hiervoor nog even contact gehad met Saskia.. nogmaals bedankt Saskia.

Toen moesten we een auto uitkiezen die we wilden gebruiken... eerst hadden we een Mitsubishi maar dan kon de kofferbak niet goed sluiten... dan maar een lompere wagen kiezen in dezelfde klasse....

We rijden nu in een Jeep Renegade SUV met 4 wheel drive.. dus zandbakken en strand is nu geen probleem voor ons.

De tomtom uit de tas gehaald en het adres van het eerste hotel ingetikt.

Pffff.... afstand leek zo kort maar viel toch tegen... mede door de file waar we lekker in aansloten.

Na ruim 1,5 uur i.p.v. 25 minute uiteindelijk bij het hotel aangekomen.

Ingechecked en de koffers naar de kamer gebracht.

Snel even opgefrist en zorgen dat we ergens kunnen eten.

Ik wist wel een plek waar wel konden eten...

Bij Molly's van de tv show Chicago Fire en Chicago P.D.

Op de dag heet het Molly's en 's avonds heeft het restaurant/pub zijn eigen naam.... Lotty's Pub.

Na het eten gezocht naar een taxi en terug naar het hotel.

We lagen vroeg op bed en waren dus ook weer vroeg wakker.

Nu over naar dag 2 van de vakantie.

Vanmorgen waren we al om half 7 wakker.

Even rustig een bakkie koffie gedronken en rustig aan de tassen in de auto geladen.

Het was al aardig warm buiten.

De tomtom ingesteld op Holland Michigan en gaan maar...

Gelukkig nu geen files.

We hebben er wel een tijdje over gedaan, maar we zijn zo min mogelijk over de Interstates gereden.

Wij nemen liever de alternatieve routes aangezien je dan veel meer van het land ziet.

Aangekomen in Holland Michigan ingechecked in het hotel.

Gevraagd hoe we naar Windmill Island Gardens konden komen.

Dit was niet zo moeilijk en toch reed ik verkeerd..... ach ja heb vakantie dus moet kunnen.

Hier hangen alle vlaggen van de provencies van Nederland.

Even blijven staan luisteren bij de draaiorgel.

De draaiorgel hadden ze gedoneerd gekregen omdat ze geholpen hadden met het vechten tegen de Duiters in de Tweede Wereldoorlog.

Hierna doorgelopen naar de molen.

Zelfs Albert is mee geweest naar boven... ben erg trots op hem.

Een jonge dame legde alles netjes uit over de molen.

De onderdelen die vervangen zijn hebben ze gedeeltelijk bewaard.

In het emblaim van de fabrikant zat een sleutvormig gat.

Deze was erin gekomen in de Tweede Wereldoorlog.

Ze heeft alles uitgelegd over de molenaar die alles nog malt.

Deze dame is 2 jaar in Nederland geweest en is de enige dame die weet hoe het malen van graan moet.

Na deze molen goed bekeken te hebben nog even langs de winkeltjes gelopen en nog wat leuks voor mezelf gekocht.

Daarna terug gelopen naar de auto en terug naar het hotel gereden.

Terug bij het hotel heb ik me omgekleed en zijn we lekker wezen eten bij Goos.

Bij het teruglopen naar het hotel merkten we alle 2 dat het nu om 19:00 uur nog steeds 31 graden is.

Hiermee eindig ik nu de blog.

En hoop dat jullie genieten van al onze belevenissen.