Jackson => Yellowstone => Salt Lake City => Bryce Canyon

12 juni 2014 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Zo hier weer een verslag van ons in de USA.

Laat ik maar beginnen bij Jackson.

Ja wat zal ik hier van zeggen...???

Viel ons erg tegen.

Dus ga ik maar verder met Yellowstone.

Hier een leuk hotel met heel vriendelijk personeel.

Een mooie kamer op de eerste etage.

Aangezien we hier vroeg waren en gelukkig al in konden checken zijn we maar gaan informeren naar Yellowstone N.P.

Hier zaten we maar 2 blokken bij vandaan, tenminste bij de west-entrance.

Dus maar op zoek naar de ingang..... en aangezien Albert niet kan navigeren maar zelf goed om me heen gekeken.

Na de ingang gevonden te hebben maar eens informatie gevraagd voor de must-see gedeeltes.

Bij de visitor information geholpen door een aardige parkranger die ons alles goed uitlegde.

Mijn oude scoutingfluit kon ik alleen maar gebruiken bij de grizzlyberen en niet bij de bruine beren... de jonkies van hun zijn te nieuwsgierig en komen dan kijken.

Het belletje wat we van mijn zus hebben gehad konden we dus ook niet gebruiken.

Vervolgens in de auto gestapt en naar de toegang gereden.

Hier mijn rijbewijs en de parkenpas van mijn zus laten zien.

JIPPIE...we mogen het park in.

Nu maar op zoek naar alle must-see gedeeltes en de wildlife.

Redelijk in het begin zagen we ineens auto's stilstaan die naar 1 plek keken.

Natuurlijk uitgestapt en foto's gemaakt van de wilde bizons.

Een stukje verder lagen er 2 grote rendieren/herten op een eilandje in een riviertje.

Het eerste must-see wat we gezien hebben waren geysers met veel rook.

Pfffff wat een rotte eieren lucht.

Hier helemaal omheen gelopen en weer in de auto gestapt.

Onderweg naar de Old Faithfull stonden er ineens weer veel auto's stil... alleen bleef iedereen in de auto zitten.

We keken naar rechts en daar liep een grizzlybeer.

Ik ben dus wel uitgestapt om goede en mooie foto's te maken.... de beer liep toch al richting het bos.

Konden we nu dan eens ongestoord op zoek naar de plaats waar de Old Faithfull was??

Ja hoor gelukt, na een tijdje hebben we die ook gevonden.

De parkranger had ons gezegd te zoeken naar de klok.... ik zag al snel een klok maar die moesten we dus niet hebben.

Waarschijnlijk weten Bianca en Peter wel welke klok ik bedoel.... toch zus???

De mooie grote klok boven de open haard.

Hier een mooi zakmes gekocht voor Albert met zijn naam erop... de mijne hadden ze niet.

Nu maar richting de bankje om te wachten tot de Old Faithfull zijn show zou geven...dit zou nog maar +/-15 minuten duren.... maar ja de Old Fatihfull heeft geen horloge dus kan eerder of zelfs later zijn.

Hierna weer naar de auto gelopen om verder te rijden en op zoek te gaan naar de waterval.

Deze al snel gevondenen wat was die prachtig.

Ik heb hier foto's gemaakt en een filmpje aangezien Albert last kreeg van zijn hoogtevrees.

Het begon intussen al te schemeren.

En aangezien ik er niet van houdt om in het donker te rijden op zoek gegaan naar de snelste weg richting de uitgang.

Helaas een afslag gemist en dus maar onze tomtom aangezet om ons de weg te wijzen naar de uitgang.

Toen het mij echt te donker werd heb ik Albert laten rijden.

Ook hij had er erg veel moeite mee... je moet toch per slot van rekening ook opletten dat er niet ineens wat oversteekt.

Na zeker 45 minuten gelukkig via de west entrance weer het park verlaten.

Nu maar terug naar het hotel en kijken om nog ergens wat te eten.

Lekker gegeten bij the slippery otter pub.

Nog ff uitbuiken in de kamer en maar lekker gaan slapen.

Vroeg opgestaan om te ontbijten en na het uitchecken vertrokken voor een lange rit naar Salt Lake City.

Hierheen ook weer vaak gestopt om te wisselen en om naar het toilet te gaan.

Diverse keren ook maar wat gedronken, vooral bij een Maverick tankstation waarvan we een pasje hebben die we te leen hebbe van mijn zus.

Aangekomen bij Salt Lake City keken we onze ogen uit.... wat is het hier druk en groot.

Na het inchecken en alles op de kamer gedropt te hebben maar eens shoppen.

Wat was dat een zoektocht, maar we hebben het gevonden.

Na het winkelen maar eens weer eten...bij de Japanner deze keer.

Na het eten op de kamer nog een paar potjes wezen kaarten.

Lekker geslapen en om 9 uur opgestaan (konden ontbijten tot half 11).

Snel gegeten en maar snel alles in de auto gedaan en wegwezen.

Zo nu dan maar onderweg naar Bryce Canyon.

Als eerste maar op zoek naar een tankstation want met een halve tank zouden we het niet halen.

Het duurde even maar na een uur rijden uiteindelijk weer en goedkopere tankstation gevonden.

Deze had een kleine kinderboerderij erbij zitten.

Na tanken en de autoruiten weer een beetje schoongemaakt te hebben weer verder gereden.

Ik zag ineens (Albert was inmiddels aan het rijden) een free museum.

Leuk gratis is altijd goed.

Komen we uit bij een oude fort met oude huisjes.

Dit was allemaal van de Mormoonse kerk, maar wel leerzaam.

Na een rondleiding van ongeveer een uur weer verder rijden.

Ik had besloten om het laatste stuk te rijden.

Na van de snelweg afgegaan te zijn en diverse scherpe bochten uiteindelijk een paar mooi gekleurde bergen gezien in de verte... zou dit onze bestemming zijn??

Ja hoor, onder 2 kleine tunneltjes door en we zagen al Bryce City liggen.

Al snel het hotel gevonden en na het inchecken en alles op de kamer gedropt te hebben maar eens gaan eten.

Alle 2 een gigantisch stuk vlees gegeten.

Hierna nog ff de winkeltjes doorgelopen en hier heb ik een geweldige mooie countryhoed gekocht.

Zo nu is mijn verslag van een aantal dagen wel lang genoeg denk ik...

Morgen willen we gaan paardrijden of een stuk gaan lopen door Bryce Canyon.

Hiervan komt natuurlijk ook nog een verslag.

1. Rien Gijsbertsen:
    15 juni 2014
    by the way..... Jullie liever dan ik :-)