Bryce Canyon, Page en Cortez

14 juni 2014 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

Zo hier weer een verhaal uit het snikhete USA.

Laat ik maar beginnen bij Bryce Canyon.

We waren lekker laat opgestaan aangezien we toch een hotel zonder ontbijt hadden.

Tegen 11 uur zijn we naar Bryce Canyon gegaan om daar te gaan lopen.

We hebben eerst informatie gevraagd bij de parkranger.

Hierna hebben we de auto weggezet op een parkeerplaats en hebben we het pendelbusje (met airco..... lees: met te openen dak) helemaal naar boven gegaan.

We hebben helemaal bovenaan, op 2529 meter hoogte (Bryce Point), genoten van het uitzicht.

Hier weer veel foto's gemaakt.

Een klein stukje naar beneden gelopen en vervolgens weer hetzelfde pad omhoog.

Even gewacht op het pendelbusje die om de +- 10 minuten reed.

Vanaf Bryce Point naar Inspiration Point (hoogte van 2469 meter) gegaan.

Ook hier weer genoten van het mooie uitzicht en ook hier weer veel foto's gemaakt.

Aangezien we genoten van de omgeving en het weer besloten we maar om van Inspiration Point naar Sunset Point (hoogte 2438 meter) te lopen (ongeveer 1 km).

Hier aangekomen eerst alle 2 maar even naar het toilet geweest en water gedronken uit de welbekende fonteintjes.

Daarna (op advies van mijn zus) de Navajo Trail gelopen.

Dit was 1,1 km naar beneden en weer 1,0 km omhoog.

Nou dit hebben we geweten.

We hadden goede schoenen aan maar waren totaal gesloopt.

Beneden aangekomen (was een daling van 150 meter) even bijgekomen in de schaduw.

Volgens ons hadden ze een blik Japanners opengetrokken... pff na elke 10 passen stilstaan om een foto te maken.

Beneden zag ik ineens een koe lopen.

Deze genoot van het gras en ging er maar lekker bij liggen.

Toch maar weer beginnen aan de wandeling naar boven toe.

Nou nou, dit was het ergste stuk.

Vol in de zon met her en der een stilstaande Japanner.

We hebben er lang over gedaan (waren pas rond 18 uur weer boven) om weer boven te komen maar genoten hebben we zeker.

Boven aangekomen maar weer gewacht op het busje.

Gevraagd aan de chauffeur of het normaal is dat er een koe helemaal beneden aan de Navajo Trail liep.

Dit bleek weer eens een verdwaalde koe te zijn van een farmer die zijn ranch 4 mijl verderop had.

Hij heeft dit gelijk doorgegeven.... wat had ik weer een goede daad verricht.

Na weer uitgekomen te zijn bij het beginpunt maar naar de auto gelopen en terug naar het hotel.

Hier kwam ik erachter dat ik me toch niet genoeg had ingesmeerd.

Het resultaat.... mijn schouders flink verbrand.

En natuurlijk alleen maar zonnebrand ingepakt en de after sun thuis laten liggen.

Nou ja, keken we later wel naar.... eerst maar eens wat gaan eten.

We zijn een stukje de weg afgereden en zagen een leuk restaurantje.

Hier alle 2 lekker gegeten en daarna terug naar het hotel om het rustig te laten zakken.

De volgende ochtend vroeg opgestaan en maar onderweg naar Page.

Onderweg hierheen ook weer diverse keren gestopt om te wisselen en natuurlijk tanken.... want op een lange en rustige weg zonder schaduw wil je niet stilstaan.

Vlak voor Page zagen we een bord waarop stond dat ze bij een museum dinosaurusbotten hadden die ze vlakbij Page hadden gevonden tijdens opgravingen.

Bij Page aangekomen (was hier 1 uur vroeger, dus 9 uur vroeger dan in NL) ingechecked en maar eens naar de Wallmart om te kijken voor een t-shirtje die mijn zus eigenlijk mee had willen nemen... Bianca deze hebben we helaas nog niet gevonden.

Op tijd gaan slapen aangezien het ontbijt van 6-9 uur was.

Na het ontbijt alles weer in de auto gepropt en maar onderweg naar Cortez.

We waren lekker op tijd in Cortez en werden vriendelijk begroet door de vrolijke receptioniste.

Ingechecked en alles in de kamer geparkeerd (nee niet de auto).

Even de omgeving verkend en we zagen ineens dat het hotel een hot tub had.

Alle 2 besloten we dat we dat wel even konden gebruiken, maar we moesten ook nog eten.

Dus eerst maar eens gegeten... lekker een broodje met eigen beleg.

Het eten even laten zakken en vervolgens in ons zwemkleren gehezen.

Bij de receptie een handdoek gekregen (hebben ze speciaal handdoeken voor) en doorgelopen naar de hot tub (Helene dit zou jij geweldig hebben gevonden).

Hier hebben we alle 2 lekker een tijdje ingezeten.

Hierna nog even wat boodschapjes gehaald... hadden alle 2 wel zin in een biertje.

We hebben alle 2 dus straks eerst lekker een PBR.

Ga dus nu afsluiten en genieten van het biertje.

Tot de volgende blog..... hopelijk vanuit Durango.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rien Gijsbertsen:
    15 juni 2014
    Leuk verhaal !!!
    Geniet er nog even van en beklim elke dag een berg !!!!! haha
  2. Biebs:
    16 juni 2014
    Gaaf hè? En jij vindt altijd verdwaalde koeien.

Balen van het shirtje....
  3. Saskia:
    18 juni 2014
    Gaaf hoor erg leuk om jullie zo te volgen !
  4. Tamara:
    24 juni 2014
    Ja Biebs nu je het zegt...
    In de DR ook al tijdens het raften.... hihi