Basalt naar Denver en door naar Steamboat Springs

7 juni 2014 - Steamboat Springs, Colorado, Verenigde Staten

Na uitgecheckt te hebben in Basalt gingen we onderweg naar Denver voor 1 nachtje.

Diverse keren gestopt om te genieten van het uitzicht en om foto's te maken (hebben nog maar 450 foto's gemaakt ).

Vlak voor Denver zag ik ineens een trein rijden en dus aan de kant gegaan om te kijken.

Was wel vanaf een afstandje maar het was machtig mooi.

Weer in de auto gestapt en doorgereden.

In Denver behoorlijk in de file gestaan.... wat een drukte.

Na aangekomen te zijn in het hotel wilden we gaan inchecken, maar we hebben maar even gewacht want het hagelde erg hard.

Aangezien het even duurde maar zo hard mogelijk naar binnen gerend om in te gaan checken.

Kamer 304... dus op 2 hoog (in Amerika 3 hoog).

Onze spullen op een kar geladen en naar boven gebracht door Albert, ik zette in de tussentijd de auto weg.

Alles op de kamer gedumpt en eerst maar eens naar 14 hoog om te eten.

Wat een geweldig uitzicht (zoals te zien op mijn Facebook).

Na het eten even gezocht naar een Family Dollar, Dollar General, Family Tree of Wallmart.

We zijn uiteindelijk uitgekomen bij Family Dollar.

Hier een paar leuke dingen gekocht... en weer een niks voor mezelf.

Eindelijk nieuwe slippers voor Albert.

Bij terugkomst in het hotel nog ff wat gedronken boven op 14 hoog en vervolgens maar gaan slapen.

Op tijd opgestaan en om 11 uur uitgecheckt en maar onderweg naar Steamboat Springs.

Terwijl ik aandachtig aan het rijden ben zegt Albert ineens "hé een trein!!!".

Gelukkig zaten we net bij een afrit en dus ben ik de snelweg maar afgegaan.

Beneden aangekomen op het geluid van de stoomfluit afgegaan.

Er stond net een trein stil bij Silver Plume.

Auto geparkeerd en maar informeren of het mogelijk was om een ritje mee te gaan.

Dit was mogelijk en dus maar 2 kaartjes gekocht voor een ritje met een stop en tour door een zilvermijn, in de Rocky Mountains.

Hier ook weer erg veel foto's gemaakt met als resultaat een lege accu.

Even later was ook de camcorder van Albert leeg.

Gelukkig hebben we veel foto's kunnen maken en veel kunnen filmen.

Na de geweldige ervaring nog 2 uurtjes moeten rijden door de bergen.

Hier diverse herten gezien die rustig door bleven grazen terwijl en auto's en vrachtwagens langs scheurden.

Veel bergen met 6% steile hellingen en afdalingen.

Voor de vrachtwagens waren er een aantal run-away lanes.

Bij het hotel aangekomen (zonder deuken in de auto door alle stenen en overstekend wild) ingecheckt en maar weer eens gaan eten.

Ik heb een lekkere burger gegeten en Albert koos voor een bizon burger.

Een burger met bizonvlees.

Nu weer ff lekker aan het uitbuiken op de kamer en morgen door naar Rock Springs Wyoming.

Als er goede wifi is dan maak ik weer een blog.

1. Rien Gijsbertsen:
    16 juni 2014
    Een Bizon Burger ??? Kijk maar uit dat hij geen hoorns krijgt ..